akcie

Túžba po dieťatku často pozitívne ovplyvní vzťah ženy k svojmu zdraviu. Začne sa zdravo stravovať, cvičiť a dávať si pozor na cudzorodé látky alebo chemikálie vo svojom okolí. V súčasnej dobe, keď sa často posúva hranica prvého tehotenstva u žien až po tridsiatom roku života ženy, nemusí byť vôbec jednoduché otehotnieť.

Pre úspešné počatie je potrebné zdravé vajíčko ženy a zdravá spermia muža. Neplodným párom sa nazýva pár, ktorý sa o počatie dieťatka intenzívne snaží viac ako rok pri pravidelnom pohlavnom styku počas plodných dní. Takýto pár by mal vyhľadať odbornú lekársku pomoc.

Nižšie vám prinášame 5 tipov ako otehotnieť.

1.    Zistite si svoje plodné dni.

Každá žena, ktorá sa snaží otehotnieť by mala poznať svoje takzvané plodné okienko. Je to 6 dní v mesiaci, kedy má šancu otehotnieť. Konkrétne je to 5 dní pred ovuláciou a 1 deň samotnej ovulácie. S presným určením plodných a neplodných dní Vám pomôžu ovulačné testy RapiClear 5xLH strip, GS Ovultest a Woman secret RIGHT TIME.

 

2.     Majte dostatok sexu počas plodného okienka.

Úplne dostačujúce je mať nechránený pohlavný styk s partnerom každý druhý deň počas plodných dní. Nikde nebolo vedecky dokázané, že nejaké polohy sú pri sexe viac vhodné alebo nápomocné počatiu. V kľude si užívajte jeden druhého tak ako to vám to obom najviac vyhovuje. Nepoužívajte lubrikačné gély. Tie totiž spomaľujú pohyb spermií smerom k maternici. Ak máte problémy s prirodzeným zvlhčením vaginálnej sliznice, existujú aj špeciálne gély pre páry snažiace sa o dieťatko (Pro-seed).

3.      Optimalizujte svoju hmotnosť.

Problémy s počatím majú nielen ženy s nadváhou, ale aj ženy s podváhou alebo podvýživou. Oboje totiž narúša hormonálnu rovnováhu v tele ženy a tým aj ovulačný cyklus. Už dávnejšie je vedecky dokázané, že pre ženy s nadváhou je 2x ťažšie otehotnieť ako u žien s normálnou váhou. U žien s podváhou je to dokonca až 4x ťažšie.  Zabudnite na nápoje obsahujúce kofeín a iné stimulanty. Zakázaný je aj alkohol a fajčenie, ktoré výrazne zrýchľuje stratu vhodných zdravých vajíčok u žien a tým znižuje plodnosť.

 

4.     Zvýšte príjem minerálov a stopových prvkov.

Aspoň mesiac pred plánovaným otehotnením je doporučené zvýšiť príjem minerálov, vitamínov a stopových prvkov, aby sa telo ženy pripravilo na tehotenstvo a s ním spojené zvýšené nároky na organizmus ženy. Jednak úpravou jedálnička alebo aj vo forme multivitamínov ako GS Mamavit, ktoré môžete užívať aj počas celého tehotenstva a pri dojčení. Veľký pozor si treba dať na dostatočný príjem najmä kyseliny listovej, ako prevenciu pred vznikom vrodených defektov nervovej trubice plodu (rázštepov chrbtice, miechy alebo aj ich kombinácie). Existujú aj partnerské balíčky doplnkov pre mužov a ženy na podporu plodnosti KIWU WUKI MACA Peruánska STRONG cps (koncentrát 2:1) 120 ks.

 

5.      Nestresujte sa.

Snažte sa nestresovať alebo aspoň znížiť stres na najnižšie možné hladiny. Ak máte v práci veľa stresu, naučte sa ho zvládať a po práci sa uvoľniť. V práci sa pokúste vytvoriť príjemné pracovné prostredie a zlepšite časové plánovanie úloh. Skúste relaxačné techniky a cvičenia, ako je jóga, meditácia a dychové cvičenia.

Ak sa vám nepodarí otehotnieť hneď na prvýkrát, neprepadajte panike. Viac ako polovici párov snažiacich sa o dieťatko sa to podarí až po šiestich mesiacoch a na prvý krát sa to nepodarí takmer nikomu.

Zistiť, či sa vaša túžba naplnila, a vy nosíte pod srdcom svoje vytúžené bábätko, vám pomôžu tehotenské testy RapiClear, Baby Top Test  alebo pre náročnejšie budúce mamičky existuje aj tehotenský test s indikátorom predpokladaného termínu počatia Clearblue9.

akcie